Wednesday, August 18, 2010

Tidur,,,

Kalau sebut pasal "tidur" memang semua orang akan suka. "Tidur"mampu merehatkan badan, 
rehatkan minda dan boleh cakap "tidur"nih memang menjadi satu tabiat semua golongan. Tak
kira muda atau tua, aku pun tergolong dalam golongan orang kuat "tidur" kalau member 
dorm tanya jak,"hah!nak tdoq lagik lak tu...kejo tdoq jak!"tapi bagi aku "tidur itu penting"....


Tapi sedar tak sedar..aku tak tahu kenapa,? mengapa,? sebab munasabab nya?, sejak melanj-
utkan pelajaran ke IPT, aku sekarang susah nak "tidur". Pernah sekali aku tak "tidur"langsung
sepanjang hari tu. Tak silap aku hanya dua jam sahaja aku "tidur".Aku agak terkejut dengan 
perubahan yang drastik ni. Aku pernah dengar tentang penyakit ni, tanpa aku sendiri sememangnya


kurang pasti dengan penyakit ni. Sebab ini lah kali yang kedua aku kena penyakit ni lagi. Tak 
silap aku semasa aku tingkatan dua, aku masih ingat lagi, di mana aku susahnya nak "tidur"
Tetapi di awal usia remaja lagi aku dah mula hidup berdikari, hal ni tidak aku rujuk kepada kedua 
orang tua aku. Aku membuat tindakan sendiri dengan menelan panadol dengan jumlah yang 


agak banyak. Hasilnya, aku "tidur"dengan lena malam itu. Tapi, kini aku sudah dewasa,aku tak 
akan ulangi kesilapan yang bodoh seperti itu lagi. Dan aku akan lebih berhati-hati lagi..berfikir 
cara untuk menyelesaikan masalah dan berfikir secara matang.

No comments:

Post a Comment