Thursday, April 28, 2011

Watak Dan Perwatakan

….
Salam dan selamat kepada semua…
Harap2 semua sihat..kalau tak sihat pun,ada aku kesah,I don’t care lak.!..huhu…(jgn marah k…) macam ginilah perangai aku..setiap manusia yang tercipta mempunyai nilai2 dan perwatakan yang berbeza,ada watak yang....



  • ·         AKTIF J (baguihnya bdk nih…selalunya budak2 macam nih memang terdiri daripada orang yang                                                                          banyak mulut..asyik cakap jak!,kuat senyum(senyum itu kan sedekah) Macam ENCIK FIE kita nih,aku pun aktif gak. Tapi tak tahu pulak ENCIK FIE nih lagi banyak cakap,kalau boleh membebel ,macam perempuan,caya tak kalau aku cakap,diorang nih yang mana aku jumpak semuanya otak gila2,yang jenih masuk air nih,ini yang aku jumpak di kolej,belumlagik yang ditepi jalan(orang gila)…   )…

  • ·         PASIFL (yang nih lagi satu nih…….hadoiL..kalau Tanya sepatah,jawab dia pun sepatah!..nak jawab pun nak tak nak jak…hadoi…kacau2…bila tanya “kenapa awak nih senyap sangat????”…..pun dia jawab sepatah gak!..”cakap bila perlu jer…” L..what the hell that??? L?

Setiap manusia ada perangai dan watak masing2,terpulang kepada individu tersebut untuk mewarnai dan mencorakkan wataknya sendiri. Tapi kadang2,watak seseorang  terbentuk melalui apa yang dilihat oleh diorang, Sebab manusia mempunyai sifat yang mudah terikut-ikut. Melalui warna, percakapan dan perbuatan adalah perkara yang paling asas untuk kita mengetahui sifat dan sikap seseorang tersebut.

Dipendekkan cerita…..
Korang sendiri pun perasan,bila barat buat trend pakaian tak cukup kain pun, budak2 kita terutama sekali budak melayu kita dah terikut-ikut..YO! WHAT’S UP BRO!!!..

Hey….what the hell that???..
Bila sebut perkataan YO!!! Kepala pun tersengguk-sengguk badan pun terkinja-kinja. (macam something yang dok bergayut kat pokok dalam hutan !!...)

Kadang2 aku terfikir balik,kenapa kita perlu buat perangai2 macam tu???...HAK??!!!
Memang la korang punya HAK!!apa aku kesah!WHO CARE???..I DON”T CARE!....punya pasal korang lak.. nak jalan terhenjut-henjut ker,… terkinja-kinja ker…. Macam something yang dok bergayut kat dalam hutan ker….WHO CARE??? …I DON”T CARE!...

Tapi just nak ingatkan korang la…kenapa perlu hipokrit,ikut gaya barat,ikut budaya diorang yang entahlah…SEWEL!!! Macam tak cukup tu???...kita hanya perlu belajar bahasa diorang jer…. BUDAYA tu korang ambil tahu sikit2 dah la…tak payah lah sampai nak terikut-ikut...

Pesan aku pada kawan2, Jujurlah pada diri sendiri…Aku pesan nih kepada sesiapa yang nak dengarlah,kalau tak nak dengar WHO CARE???...I DON”T CARE!!!..

Salam…

No comments:

Post a Comment