Monday, April 18, 2011

Wayang!

...
salam kepada semua,hummm..hari nih aku agak malas dan bosan tahap 12,hummm....tak tahu nak buat apa,Bf ajak pi tengok wayang,just go! Tengok cita seram,"SENJAKALA" (seram lak sangat...). Paham2 ajer la cerita melayu sekarang.. sikit2 SAKA,sikit SAKA!. Tulah ritma dan pemikiran masyarakat kita.Hadoi...sikit2 hantu,sikit hantu.Kalau paling highers pun jembalang,hantu raya,pocong,toyol and whatever ntah????...sengal tul!agak memuaskan,sebab ada elemen bacaan ayat2 al-quran jugak. Tapi tak banyak,just macam nak bagi cukup syarat jer.,macam filem tangkap muat jer....;)

Kadang2 aku pikir,kenapa filem kita tak mampu nak capai sampai kat luar negara??..kenapa filem kita tak mampu nak setanding dengan negara luar??..apa masalah industri filem kita??..

Tapi kadang2 aku pikir2 balik,kenapa???..
sebab.......

  • Banyak sangat cita hantu,
  • sikit2 citer pasal drift@racing car
  • paling kuat mat rempit punyo cita.
  • citer CINTA (zzzzzzzzzz....)



Banyak sangat citer hantu....
tak payah la citer banyak2 sangat,sebab aku dah citer dah tadi,kalau aku citer berulang pun korang bukan suka.But,who care??!..I don't care lak!!!tapi itulah citer2 melayu kita,cuba korang pikir balik,kadang2 citer tu  sebenarnya sama jer,just pengarah tukar skrip,suasana,pelakon,tajun and whatever lah!!!ingatlah wahai sekalian.."syaitan dah penat...tunggu manusia cari tuhan dan malaikat!..." asal susah sikit cari setan,bila tengok orang senang sikit cari setan pedajal orang sampai orang susah!..nih satu hal yang paling aku pelik dengan masyarakat melayu kat negara nih!..pantang tengok orang melayu senang sikit,mula lah nak pedajal orang,kot la nak rasa bangga sekurangnya ada jugak bangsa sendiri berjaya.Ini dok????...pedajal lagik adalah! apasal yang tak hantar jin setan suruh kacau bangsa cina ker,india ker apa ka???kasi diorang bankrap gulung tikar???!!!....


sikit2 citer drift@racing car...
nih satu lagik yang aku bak citer nih,sikit2 rest2,sikit rest!,kadang2 aku pelik,tak der citer laen kew??tak kan kita nak ikut macam barat kot,dah la rakyat kita pun dah ikut macam barat!kita pulak lagi mau ikot macam barat ka???hadoi...aku disini menulis bukan nak mengutuk pengarah2 kita punya keja,maybe diorang nak hasilkan filem yang laen dari yang laen dan setanding dengan filem luar atau lagi hebat dari filem luar???Tapi cuba pikir balik.tak kew kita dah buat anak bangsa kita terikut-ikut macam barat,racing sana sini,lumba haram,pertaruhan haram.tak ikut macam barat lagi ker???

mat motor punya citer..
yang nih aku "No Komen"...bagi aku fiorang nih kreatif!...hohoohohohooo...bukan aku nak sokong,tapi pandai2 la korang pikir. Sebab Nabil Raja Lawak pun ada cakap! "Lu Pikirlah Sendiri"


Mat motor punyer citer....
yang nih aku "No Komen" lak...bukan aku sokong dorang tp bak ckp "Nabil Raja Lawak"lu pikir lah sendiri..





Cerita "Cinta"
yang nih lagik 1...hadoi...kalau ini memang tak kan masuk dalam aku punya senarai tontonan aku..



Lastly,inilah senarai2 bukan favourite aku O.k....kalau ini senarai favourite korang what I care???I don't care!








No comments:

Post a Comment