Friday, December 2, 2011

Bahasa Budaya Kita##...

Salam..
Kepada kawan2 aku.. dah lama juga aku tak tulis dan menyemakkan blog aku ni. Sibuk dengan aku punya hidup ni. Adeh... Tapi hari ni aku ada 1 benda yang patut aku share dengan semua. Kalau ada yang dah tengok ALHAMDULILAH  la... tapi ini aku tujukan kepada kawan2 dan orang2 MELAYU diluar sana.

Video ni aku tunjuk kepada sesiapa yang nak tengok jer,,, kalau tak mau tengok tak payah tengok dan tak perlu nak tengok la yer... Video ni pun aku dapat daripada member aku. Sebab aku rasa video ni ada pengajaran yang berguna dan sangat berkait rapat dengan penggunaan bahasa kita terutama bahasa melayu!!..Jadi kepada sesiapa yang nak terasa dan marah  tu fikir2 la dulu sebelum terasa&marah ye..

From; Anwar Hadi (You tube)

Penggunaan bahasa budak2 melayu sekarang dah melampau dan sangat teruk. Kerajaan punya la penat buat kempen bulan bahasa. Hujung2 anak bangsa MELAYU menjahanamkan bahasa MELAYU!!... macam contoh: NAK- nuck, naxk(bahasa yang tak patut digunakan) 
tak comel pun! bernanah telinga aku dengar... Orang luar negara sibuk nak belajar bahasa melayu yang dikatakan indah tu... anak bangsa kita dok sibuk short form dan rosakkan bahasa...

So.... kepada diluar sana, sayangi lah bahasa anda..

No comments:

Post a Comment