Monday, May 23, 2011

JOHNNY STEAMBOAT vs MP STEAMBOAT

......
Salam kepada semua, hallo2,,
hummm...malam nih aku memang banyak benda yang aku nak kongsi dan curahkan dalam ruangan aku nih. Macam2 peristiwa dan perkara2 yang membuatkan aku tertarik dan rasa macam nak ulangi lagi segala yang aku lalui,Baek bersama kawan2, keluarga dan orang yang menjaga aku sepanjang aku jauh dari keluarga ...Encik FIE. Tapi pengalaman dan peristiwa yang aku lalui hari ini memang aku tak dapat sangat2 nak lupa, dan akan aku ingat selalu.

Ala..Macam tajuk yang aku tulis dekat atas tu,tu nama kedai makan,petang tadi lepas aku register untuk pembukaan semester depan ,aku terus lepak dengan member2 aku yang sama2 pergi gunung tempoh hari. Tak semua yang ikut, cuma jumpa2 macam tu sajer... Bila akudah lepak sekali, diorang nak tengok wayang,tapi tengok la bajet aku. Bukan kedekut,tapi aku tak nak la nanti aku kering duit,tambah2 bila dah bukak semester 3 yang baru nih.... memang banyak duit yang nak kena pakai sangat2..kami semua lapan orang.

Dah tak jadi tengok wayang,kami pergi makan, idea yang bagus!!..tapi makan dekat Johnny steamboat!..aku tengok tempat macam mewah sangat2. Tapi tak pa la cuba la dulu,tapi....adeh mak...mahal kot,kami makan lapan kepala,tapi bayaran dia memang mahal la...Bila dah bayar,yang tak boleh BLAH tu diorang tak bagi resit,tapi diorang bagi kertas kosong dan tulis bil ajer...eh????..what the fu....????sampai sekarang aku simpan lagi resit dia. Kalo aku nak bandingkan makan dekat Johnny steamboat dengan MP steamboat !..murah MP steamboat lagi...hummmm....


  • Set C     -RM59.90
  • Quail      -RM4.20
  • Rice       -RM41.65
  • Drinks    -RM22.60
  • Tax        -RM20.55
Total = RM148.90                    

Mahal wei.....satu kepala RM15,,Pergh!!!...bapak punya mahal kot,bukan kedekut or kecoh,tapi aku rasa macam tak berbaloi sebagai seorang pelajr. Sekali pun aku bukan pelajar, aku memang takkan makan macam tu,aku rela masak sendiri lagi. Walaupun tak sesedap mana pun,tapi mampu mengenyangkan perut dan membekalkan tenaga dekat aku pun tak per dah....

Yang penting,selagi halal aku makan ajer...        

No comments:

Post a Comment