Tuesday, August 17, 2010

"Senior"

Senior......
satu nama yang memang tak asimg lagi.....dimana pon kita berada,
mesti mau tak mau akan dgq nama "SENIOR"......gelaran nih al-maklum lah...
konpom akan melekat dekat orang2 lama.....al-maklumlah......orang lama la kata kan....

Tapi korang perasan tak kat senior2 kita nih??ada yang o.k...ada jugak yang tak o.k.
Senior...kalo dah anek pangkat sikit mula la nak tunjuk belang...Contoh terdekat aku bagi
macam kat mana2 IPT,mesti ada jugak adegan@drama buli membuli nih....
nak suruh JUNIOR hormat bagai nak rak.tapi diri sendiri pon macam tak cukup jak...
Nak suruh budak2 kasi salam dan tegor diorang.!,sebab....KAMI SENIOR...
itu lah jawapan lapuk dan bodoh yang aku pernah dengar!!!!!!

Bak kata PM kita, "Yang Tua Dihormati,Yang muda disayangi" ala....kira hormat-
menghormati la tu...aku setuju sangat cakap PM kita. Bagi aku istilah saling hormat-
menghormati tak semestinya hanya untuk orang yang lebih tua dari kita..Orang tua 
pon kena la hormat kita yang muda nih.... baru seimbang,kalau dah senior dah buat 
hal!dan asyik nak tunjuk "belang" jak macam mana budak2 nak hormat kat kita????
Kalau dah SENIOR pon asyik nak JUNIOR jak hormat dan bagi salam bila berselisih 
bahu,apa cerita nih????memang tak bagos la......

Aku bukan nak mengata dekat sapa2,sapa makan cili dia lah rasa pedasnya....Ini fakta
bukan owta!Tepuk dada tanya selera....Dah banyak dah aku tengok macam nih...dah 
naek jelak dah aku pon. Betapa ceteknya pemikiran budak2 zaman sekarang...Ingatkan 
zaman dah berubah dunia dah maju. Ingatkan pemikiran budak2 zaman sekarang 
dah maju,rupa-rupanya makin mundur...

Apa la nak jadi?????


No comments:

Post a Comment