Sunday, August 22, 2010

kampung



Balik kg....oh...oh...kampung....sebut pasal kg jak memang ramai yang terbayang kat mata masing2 kemeriahan kat kg.Terutama sekali time kita semua cuti,tak lupa jugak hari raya.Time tu memang kaum kerabat dari pelbagai tempat,negeri,negara,semua balik nak memeriahkan ssambutan hari raya nih...bagi muka yang tak malu puasa tak abeh lagi pon nak raya jugak.

kadang2 aku terpikir balik....adakah orang balik kampung semata-mata nak sambut hari raya.Kita sendiri boleh tengok suasana kampung sebelum hari raya tiba.Memang lengang,tinggal ibu2 dan ayah2 yang tua kat kampung.Mengharap si anak balik kampung pada bulan ramadhan yang mulia nih untuk berbuka bersama.Baru2 nih aku balik kg sebab terlampau rindukan mak ayah dan saudara mara kat kg,aku tengok ramai mak2 yang selalu menanti kedatangan anak2 dan cucu2 mereka.

Sebagai manusia aku agak terkilan dengan situasi nih...aku pelik,zaman sekarang masih ada orang yang buat endah tak endah jak dengan keluarga sendiri, hilang rasa hormat terhadap kedua orang tua kita sendiri.Apa lah nak jadi zaman sekarang...Mak ayah kita letakkan ditangga paling last sekali...kenapa begitu terjadi pada kita???

Jawapannya hanya kita sendiri yang tahu...



No comments:

Post a Comment