Sunday, April 17, 2011

Indahnya Cinta



Cinta,
cinta ia masih menjadi misteri kepada aku,mungkin korang rasa apa punya lembap la aku nih,cinta pun tak tawu ker???..pergh!who care???..I don't care la!tetapi dengan merasai kehadiran cinta,perkara itu berlaku apabila timbul pada saat dan ketikanya. Bagi saintis pula, cinta dapat mempengaruhi biologi manusia,lebih2 lagi aktiviti otak kita.


Yer...
memang aku akui,aku sikit pun tak mengaku apa benda itu "CINTA".. bagi aku "CINTA" itu mengarut. "CINTA ITU BUTA DAN MAMPU MEMBUTAKAN MATA MANUSIA" sampai maruah tergadai,bila dah mula cinta pandai pulak berpegangan tangan, tak salah nak pegang tangan sekali pun,itu hak masing2 kita sebagai manusia yang diciptakan mempunyai nafsu dan keinginan untuk disayangi dan dicintai.


 Tapi bila dah mula pegang tangan,duduk rapat2,peluk tak kurang hebatnya,lepas tu lahir anak tak cukup sifat,buang kat merata tempat,lupa tuhan dengan malaikat,terbukak hijab dengan aurat,.Itukah cinta yang dicari manusia??Itukah cinta yang menjamin kebahagiaan manusia??Itukah cinta yang mampu memimpin kita ke jalan yang diredhai???..















Bila dah jadi macam tu,maka lahirlah anak haram tak cukup sifat hasil perhubungan haram korang, belum lagi menikmati kehidupan di dunia dan menghirup udara,dicampaknya anak di tong sampah,didlam longkang,di tinggalkan ditepi masjid membiarkan anak kecil yang masih belum mampu membuka matanya menangis dan menggigil kesejukan..Itukah sikap perikemanusiaan manusia??dimanakah hilangnya sikap pertimbangan kita sebagai manusia??...agaknya betullah kata ibu2,binatang pun sayangkan anak mereka,tetapi manusia tega membuang anak mereka,apakah yang boleh dikatakan kepada mereka2 ni??mereka lebih teruk dari binatang lagi.


Wei Hello....kita manusia ada otak,ada akal,lelaki telah dianugerahkan Allah dengan 9 akal,1 nafsu. Manakala bagi perempuan pula,mereka dianugerahkan oleh Allah 1 akal 9 nafsu. SEE!!...apa lagi yang korang tak puas hati??mak bapak kita hantar kita pergi sekolah belajar, dekat sekolah ada subjek agama,tapi maybe korang tido kot waktu subjek nih???....sebab tu lah kurangnya ilmu pengetahuan kat dalam otak!bukan aku nak kutuk,sebab aku dah jelak dengan semua nih..


Tapi aku akui,aku pun manusia jugak,yang kadang kala terkeluar dari landasan jugak,ada buat salah juga,tapi masih waras dan masih boleh berfikir kalau nak buat bukan2 pun.Hummmm....
Wei hello...sedar2 lah wei...kita nih manusia akhir zaman dah,bila2 masa jew dunia nih nak terbalik!maksiat dimerata tempat,fitnah,jenayah berlambak!...korang tak takot dengan dosa ka??dah ready kew nak jumpa pencipta kita??


Ingatlah wahai kawan...cinta pada manusia takkan kekal,tapi cinta pada pencipta akan kekal selamanya...Carilah keredhaan dalam percintaan kita,kerana cinta yang berlandaskan jalannya akan kekal dan dirahmati.

No comments:

Post a Comment