Thursday, April 28, 2011

Bau_bauan%#^^**???...

Bau-bauan…
……….
Salam dan selamat kepada semua aku ucapkan,moga2 hidup sentiasa gembira, jangan sedih2,jangan marah2, nanti cepat tua…huhuhu…

Aku dah tak der tajuk nak tulis nih,tapi tengah2 cari idea,muncul satu idea. Tapi sebelum aku bercerita, aku nak mintak maaf kepada sesiapa yang terasa tu…. Aku bukan tulis nak mengutuk,bergosip,canang cerita korang semata-mata nak cari publisiti. Tapi kalau korang terasa korang salah seorang daripada tajuk dan bahan cerita aku nih, sendiri mau ingat la…Segera memperbaiki diri!..Tapi kalau ada yang terasa tahap 13,WHO CARE???!!..I DON”T CARE…

Tak nak panjang2 cerita, aku cerita lak…
Disuatu malam yang panas, sewaktu kepala otakku sedang penat dan keletihan memandang buku2 untuk aku tatap dan ingati untuk dibawa ke dewan exam esok, aku terfikir untuk bukak laptop aku,nak manage blog aku,tengah dok buntu nak cari idea dan bahan.Tetiba hidung aku diserang dengan satu bau yang hadoi….. L Bau badan makhluk Allah yang paling seksa baunya, nih memang boleh buat aku muntahkan segala isi kandungan dalam perut aku… Dah la perut aku tangki kecik jer,,kalau keluar segala isi nyer macam mana???...

Aku ada gak “search” mana2 internet untuk mengurangkan masalah bau badan yang terlampau nih,cara moden,tradisional. Cara yang sangat mudah aku jumpa…”Cara moden” …Apa lagi pakai deodorant la…. Cara paling asas lagi kebersihan, kalau “kebersihan tak korang titik beratkan memang ketiak,mulut,bau badan memang macam longkang la…Ini yang betul2 buat aku marah nih,sebab aku ada HAK nak bau-bauan yang menyenangkan..Apa???ingat aku tak dak hidung ker??...biar pun hidung aku “tak mancung” tapi boleh bau lagik tawu…

Bau nih boleh buat orang rasa nak pengsan sampai esok.Kalau mandi pun 5minit jer…entahlah…Tapi kadang2 orang yang mandi 5minit ni seorang yang pembersih. Tak dinafikan jugak lak…sebab dalam keluarga aku pun ramai yang macam tu.Tapi kami tak pernah kot ada masalah bau badan nih…maybe ada benda lagi yang aku tetinggal atau tak cari waktu “search” kat internet.???...

Tapi aku harap makhluk Allah nih segera mencari kaedah dan cara untuk menyelesaikan masalah dier nih.Sebab kadang2 kita tak sedar diri kita macam mana?kadang2 kita memerlukan kawan atau orang yang rapat dengan kita untuk menegur kekhilafan diri kita.. Sebagai manusia,kita harus menerima teguran tersebut sebagai satu pengajaran yang boleh membawa keuntungan dan kemajuan kepada diri kita…
Akhir kata…

Salam…. 

No comments:

Post a Comment